2012. december 21., péntek

Teplické Skály, SzG3

Szász Svájcnak Cseh Svájc a párja, ugyanígy az Adršpach-i szikláknak a Teplické sziklák a párja. Annyira, hogy gyakorlatilag azonos sziklacsoport két bejárattal. Teplice nad Metuji községig kell elenni, majd onnan egy rövid úton be kell menni a parkolóig (mi itt laktunk az Orlík szállodában, ami érdekes, mert az egy szép kastély neve a Vltava partján, úgy 200 km-re innen). Szerintem ez vadregényesebb mint a másik sziklacsoport, nagyobbak a szintkülönbségek, tele van lépcsőkkel, létrákkal. Tulajdonképpen ez szintén egy természeti csoda, meg kell nézni, mert leírni nem nagyon lehet (javasolt túra: Cseh Paradicsom, Óriás hegység, Adršpach-Teplické Skály (sziklák), legalább 7-8 nap).
Még egy érdekesség: a szálloda 2 főre reggelivel, fürdőszobás szobával 1000 KCS volt (ez kb 11.000.-Ft). Mostanában, ahogy írtam, többször voltunk Szegeden, néha meg is kellett szállni ott. Reggeli nélkül 10.000 Ft volt (olyan fürdőszobával, amiben nem nagyon fürödtünk meg és már három szállást végigpróbáltunk). Reggelivel és idegenforgalmi adóval 12.500 Ft/nap. Ha a két szállás minőségét, szolgáltatásait, egyéb értékeit összehasonlítjuk, akkor ha a cseh szállást 10 pontnak vesszük, akkor a szegedi szállások max. 2 pontot érnek. Akkor hová megyek szívesebben kirándulni? Szerintem kitalálhatjátok!

Megkérlek, hogy csatlakozzál a Szeretem Csehországot, I love Cesko Facebook csoportomhoz!
Vissza a főoldalra (katalógus)