2021. július 14., szerda

Brno, a belváros, SzG3

Elég sok feltételnek kellett bekövetkeznie, hogy ez a rövid cseh hétvége összejöjjön (de már nagyon el akartunk menni oda).

1. a legfontosabb: a Nyugati pu felújítása miatt a nemzetközi expresszek (amelyek Brno, Prága felé mennek) ideiglenesen megállnak Újpesten, ahol lakunk (2 percre az állomástól). Két hete Pozsonyban voltam, most a feleségemmel két napot Brno-ban.

2. Beszereztük az uniós Covid igazolványt, igaz, erre senki nem volt kíváncsi (figyelem! a helyzet folyamatosan változhat).

3. Meg azért talán tényleg csökken a fertőzések száma, valamint az oltásunk is védhet az új variánsok ellen.

Hogy csökkentsük a fertőzés veszélyt, inkább az első osztályon utaztunk, itt csak mi ketten voltunk a fülkében, a másod osztály elég zsúfolt volt. Találtam egy nagyon jó fekvésű szállodát Brno-ban (BEST WESTERN PREMIER Hotel International Brno, 4*), amely minden igényt kielégített. A pályaudvartól kb 20 perc sétára volt, a Spilberk (Várhegy) és a belváros között. Szerencsére a vasút fotózási igényeimet is ki tudtam elégíteni, de az nem tartozik ide.

A vasútállomás túloldalán találtunk egy szép bevásárló központot (Galerie Vaňkovka), ami azért is jó volt, mert a belvároshoz képest jóval olcsóbban lehetett ott ebédelni és vacsorázni és nagyon jól főztek. Valamint minden bevásárlási ügyet meg lehet oldani ott (vigyázat, az árszint magasabb az itthoninál!).

Visszatérve a belvároshoz. A Péter és Pál katedrálison kívül (erről majd később) a belváros alapvetően nem büszkélkedhet frenetikus látnivalókkal, viszont ez az a hely, ahol egyszerűn jól érzi magát az ember (mi pedig pont ezért jöttünk ide). A belvárosból alapvetően az autók ki vannak tiltva, csak áruszállítás miatt jöhetnek be (az ott lakók hova teszik az autójukat? ha ez így igaz). Tele van szebbnél szebb klasszikus házakkal, templomokkal, szökőkutakkal, padokkal, nyugágyakkal, piaccal, stb. Valamint üzletek tömkelegével. Minden ház parádésan fel van újítva (belül is, nem csak a homlokzat!), a házak alatt passzázsok futnak, tele üzletekkel. Egyébként, amint elhagyjuk a belvárost, az üzletek száma alaposan lecsökken.

Még van sok múzeum és galéria is, a Várhegy alatt atombunker. Az állatkertet már korábban megnéztük.

Van két botanikus kert is, ebből az egyiket megnéztük, erről is később.

Van néhány furcsa szobor is, valamint a brnoi orloj (ennek sok ellensége van még a helyiek között is, maradjunk annyiban, hogy furcsa). De ez amúgy cseh sajátosság (amúgy megemlítve, hogy most Morvaország fővárosában vagyunk).

Ide jó pár képet felteszek kedvcsinálásnak, az összes belvárosi kép a fotóalbumban tekinthető meg.

Megkérlek, hogy csatlakozzál a Szeretem Csehországot, I love Cesko Facebook csoportomhoz!
Vissza a főoldalra (katalógus)

A beszámoló fotóalbuma ITT tekinthető meg.

a brnoi Orloj

- a szállás, BEST WESTERN PREMIER Hotel International Brno, 4*:

- a bevásárló központ (Galerie Vaňkovka):

Vissza a főoldalra (katalógus)

1. Ismét az alapos leírást kaptuk covid sajátosságokkal :) Örülök, hogy jól éreztétek magatokat.

2. Tényleg jól éreztük magunkat, pont e miatt ruccantunk ki, még ha csak két napra is. Remélem a 2 hét múlva esedékes német túrával sem lesz gond.