2021. július 15., csütörtök

Brno, Špilberk, SzG3

Miután egy kicsit pihentünk a szállásunkon, logikus volt, hogy először ezt a helyet néztük meg, mivel pont szemben volt a szállásunkkal. Ezt később egy kicsit megbántuk, mivel az Egyetemi Botanikus Kert után meg akartuk nézni a nagy Botanikus kertet, de az csak hétfőtől péntekig van nyitva, mi meg pénteken a Spilberket néztük meg.

Néhány szó a várról. Legelső ismeretek a várról a XIII. századból valóak. Többször átépítették. Igazából hadi alkalmazásáról nem tudok, zömmel börtön funkciót látott el 1855-ig, ekkor a katonaság vette át. Majd 1959-ben a katonaság is elhagyta. A következő évben a Brnói Városi Múzeum székhelye lett.

A vár több oldalról is megközelíthető. Lankás utak visznek felfelé és vízszintesen is. Az erdő olyan mint egy (európai) őserdő, gyönyörű, hatalmas, egészséges fákkal. A falakról kitűnő kilátás van a város felé, van külön kilátó is. Szökőkút, vízesés egészíti ki a látnivalókat. Ahogy elértük a külső vár bejáratát (kettő van belőle a két végén), elég sok lépcsőn kell felmenni. A lépcsők tetején érjük el a tulajdonképpeni vár szintet. A tényleges várat egy hatalmas várárok rendszer fogja körül. Egy hídon be tudunk menni a várudvarba (ebből is kettő van). Csak a város felől lehet bemenni, itt nincs átjárás. A vár másik végén még felújítások folynak, így nem lehet körbe megkerülni.

A másik végén levő bejáratnál érdemes kimenni a várból a várhegyre, mivel itt van egy nagyon jól sikerült hármas vízesés.

Tovább menve egy görög katolikus templomhoz érünk. Itt még ne fejezzük be a sétánkat, jobbra lefelé haladva kb 100 m után jobbra egy kertkaput találunk, ahol egy közösségi kertbe jutunk (ismerve a hazai viszonyokat, ezt szinte azonnal tönkre tennék - mivel nincs személyzet, ingyen látogatható. Szerintem a helyiek vernék meg nagyon azt, aki ártani akarna a kertnek. De ugyanez vonatkozik bármire). Vigyázat, ez az ajtó csak 17:00-ig van nyitva, a másik oldalon lehet kimenni később. A kertben sok mindent meg tudnak ismerni a gyerekek a falusi életből, vannak különféle kert típusok, haszonállatok, stb. Van egy kis sörpavilon is egy nagyon helyes kiszolgáló lánnyal, kitűnő sörrel (meg mással is). Mi ez után vissza mentünk a templomig, majd a vár alatt vissza sétáltunk a szállodához.

Még egy jó tanács: este ki van világítva a vár, de a lépcsős kapu már be van zárva, nem lehet a vár területére bemenni egy jót fényképezni. Viszont nagyon jót lehet sétálni a csodálatos parkban, nagy a biztonság is.

Csak ajánlható!!!!

A beszámoló Fotóalbuma ITT található.

Megkérlek, hogy csatlakozzál a Szeretem Csehországot, I love Cesko Facebook csoportomhoz!
Vissza a főoldalra (katalógus)

a kilátó

- a Közösségi kert:

Vissza a főoldalra (katalógus)